może prowadzić
kursy bhp to może być ciekawy temat. Mam jeszcze kilka wartościowych informacji.
Czy jako właściciel firmy opłaca się narażać się na stres i ryzyko związane z obsługą bhp w naszej firmie? Myślę, że nie warto - bo nawet jeśli nie popełnisz żadnych błędów to zużywasz mnóstwo cennego czasu. Bardziej będzie się opłacało więcej popracować nad rozwojem firmy a bhp oraz księgowość przekazać do firmy zewnętrznej. To jest właśnie dobrodziejstwo outsourcingu. Podobnie wygląda kwestia sprawy, którą zaraz poruszę.
Bezpieczeństwo i higiena pracy w przypadku pracy biurowej lub po prostu przy komputerze ma spore znacznie, zobacz czemu:
Przy pracy z komputerem krzesło ma zasadnicze znacznie - wiadomo, że od siedzenia przez kilka godzin na źle dobranym krześle nic nam się nie stanie. Ale takie siedzenie i praca dzień w dzień może prowadzić do całkiem poważnych urazów i zwyrodnień. Wystarczająco dobre krzesło do biurka komputerowego powinno mieć profilowane siedzisko z możliwością regulacji wysokości (najlepiej jeszcze kąta pochylenia) oraz ergonomicznie profilowane oparcie. Oparcie musi porządnie przytrzymywać plecy - jak fotel kierowcy rajdowego. Bez tego można się "połamać". Życzę bezpiecznego używania kompa. Odniosę się jeszcze do innej sprawy.
Już nawet szkolenia internetowe poprawiają bezpieczeństwo. Oczywiście pod warunkiem, że materiały szkoleniowe są opracowane profesjonalnie. Oczywiście takie szkolenie musi być prowadzone przez uprawnioną firmę bhp. To tyle. Spójrzmy jednak na inną rzecz.
Pewnie każdy właściciel firmy myślał nad tym w jaki sposób zaoszczędzić czas. Idealnym rozwiązaniem na to jest przekazanie części obowiązków do firm zewnętrznych - taki outsourcing pozwala na bardziej profesjonalne wykonanie zadań i oszczędność czasu. Wiele korzyści z niewielką cenę. Teraz o czymś innym.
Zapewne wielu pracodawców zastanawia się nad tym gdzie wysłać pracowników na kurs w zakresie BHP. Jest wiele firm zajmujących się tą branżą aczkolwiek należało by zwrócić uwagę na to czy posiadają status ośrodka szkoleniowego. Warto zastanowić się także nad czymś innym.
Stosowne dokumenty
Korzystając z chwili chciałbym zaktualizować swojego bloga. Tym razem chcę napisać na temat kursy bhp.
Jeśli w firmie dojdzie do wypadku przy pracy to pracodawca ma obowiązek sporządzenia dokumentacji powypadkowej BHP. Jest to dość wymagające zadanie dlatego z pewnością warto w tej sprawie zdać na specjalistów. Natomiast z innej strony na to patrząc.
Jeśli z powodu naruszenia zasad BHP lub z innych powodów nasz pracownik ucierpi w wypadku przy pracy to jako pracodawca jesteśmy zobowiązani sporządzić dokumentację powypadkową. Stosowne dokumenty należy również dostarczyć do ZUS - żeby nasz pracownik mógł uzyskać świadczenie z tytułu ubezpieczenia wypadkowego. W tym temacie dodam jeszcze jedno.
Zarządzanie firmą jest jedną z bardziej stresujących i czasochłonnych zadań. Pisałem już o sposobach oszczędności czasu. Warto też oszczędzić sobie nerwów i oddać innym część swoich obowiązków - warto przekazać firmom zewnętrznym np. obsługę BHP czy rachunkowość. Zwłaszcza w małych firmach gdzie nie opłaca się tworzyć etatu specjalisty bhp. Teraz o czymś innym.
Być może nie każdy o tym wie ale obowiązek okresowych szkoleń z bezpieczeństwa i higieny pracy nie wynika tylko z dobrej woli i dbałości pracodawców. Szkolenia bhp odbywają się na podstawie rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 27 lipca 2004 w sprawie szkolenia w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy - Dz.U. 2005 nr 116 poz. 972 ze zmianami Odniosę się jeszcze do innej rzeczy.
W każdym fachu zanim się rozpocznie konieczne będzie zapoznanie się ze miejscem pracy. Oprócz tego wymagane jest odbycie kursu BHP - jest to szkolenie wstępne. I o ile zawsze pracodawca zatrudniając nowego pracownika i tak musi go zapoznać ze szczegółami pracy w jego firmie to o ile pracownik wcześniej pracował w tym samym zawodzie to nie musi odbywać wstępnego szkolenia bhp. Oprócz tego chciałbym napisać także o:
W Polsce nie brakuje firm z branży bhp. Aczkolwiek nie wszystkie oferujące takie usługi mają status ośrodka bhp. Po prostu nie wszyscy mają możliwość organizowania u siebie szkoleń. Z innej strony patrząc.
Zarządzanie firmą
Tym razem temat nieco inny niż poprzednio. Aczkolwiek wszystko kręci się wokół jednego.
Jeśli z powodu naruszenia zasad BHP lub z innych powodów nasz pracownik ucierpi w wypadku przy pracy to jako pracodawca jesteśmy zobowiązani sporządzić dokumentację powypadkową. Stosowne dokumenty należy również dostarczyć do ZUS - żeby nasz pracownik mógł uzyskać świadczenie z tytułu ubezpieczenia wypadkowego. Teraz o czymś innym.
Czy warto samemu zajmować wszystkimi sprawami w swojej firmie? Jasne, że można nieco zaoszczędzić prowadząc samemu rachunkowość i zajmując się kwestiami BHP. Jednak należy pamiętać, że twój czas jest cenny - można go przecież przeznaczyć na pracę w firmie. Oprócz tego chciałbym napisać także o:
Outsourcing polega na przeniesieniu części zadań z naszej firmy na firmę zewnętrzną. Często spotykanym wykorzystaniem tego rodzaju kompleksowych usług jest księgowość czy też BHP. Warto zastanowić się także nad czymś innym.
Być może sprawa szkoleń w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy kojarzy się z czymś dość kłopotliwym. W końcu trzeba wysłać pracowników do ośrodka szkoleniowego żeby odbyli to szkolenie, trzeba rzecz jasna zapłacić za sam fakt kursu. Dodatkowy kosztem jest dojazd i stracony czas pracowników. A co jeśli można by zrobić szkolenie w firmie? To jest możliwe. To tyle. Spójrzmy jednak na inną rzecz.
Prowadzenie firmy jest jedną z bardziej stresujących i czasochłonnych rzeczy. Pisałem już o sposobach oszczędności czasu. Warto też oszczędzić sobie stresu i oddać innym część swoich obowiązków - warto przekazać firmom zewnętrznym np. sprawy BHP czy rachunkowość. Zwłaszcza w małych firmach gdzie nie opłaca się tworzyć etatu specjalisty bhp. Natomiast z innej strony na to patrząc.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz