Komu SEO się opłaca
Mam firmę, stronę www i co dalej? Czyli o tym jak wykorzystać internet w celach biznesowych. Przede wszystkim sprawdź jak radzi sobie konkurencja. Masz kilka opcji, można skorzystać ze wszystkich na raz, co powinno dać najlepszy efekt.
Po pierwsze - pozycjonowanie. Jeżeli działasz na rynku lokalnym i konkurencja nie zdążyła jeszcze docenić znaczenia wyszukiwarki Google, to nie powinno wyjść zbyt drogo. Jednak gdy słowa kluczowe mają wysoką konkurencyjność i zasięg ogólnopolski, to musisz uzbroić ię w cierpliwość bo pozycjonowanie trochę potrwa, i musisz szykować się na większy wydatek.
Google dla biznesu - AdWords i pozycjonowanie
Oczywiste, że dobre jest to, że zwiększa się liczba zainteresowanych usługą firm. Za tym jednak zwiększa się również konkurencyjność w branży, co czasami wypada całkiem kuriozalnie. Pozycjonowanie dopisują sobie do listy świadczonych usług prawie wszyscy, którzy mają cokolwiek wspólnego z internetem. Albo i nie związanym. Bo jeszcze rozumiem firmy zajmujące się stronami, albo prowadzeniem fejsbukowych fanpejdży. Ale... Poligrafia? Naprawdę? Tak - naprawdę.
Tu jest dobry moment, żeby spojrzeć na złe strony popularności usługi. A jest nią wzrost konkurencji w Google. Przedsiębiorcom się wydaje, że pozycjonowanie da się zrobić tanio. Cóż - może na jakieś wyjątkowo mało konkurencyjne frazy da się tanio. Ale takich jest już coraz mniej. Szkoda, bo prowadzi to do niezdrowej konkurencji cenowej, która tak naprawdę nie jest korzystna dla nikogo.
Facebook i biznes - udane małżeństwo?
Media społecznościowe to modny temat. Pisze się wiele o tym jakie dają możliwości, mówi się też o zagrożeniach.
Profil na Facebooku mają prawie wszyscy. Mało kto niestety zamieszcza tam materiały w sposób przemyślany - zdjęcia dzieci, mieszkań, aut, zdjęcia z wyjazdów, z imprez. Lajkowanie czego popadnie , chętniej to co publikujemy na fejsie, ma znaczenie w "realu". Jeżeli wysyłamy CV, bo chcemy mieć pracę, możemy zakładać, że zanim pracodawca nas przyjmie, to sprawdzi nasz profil. Czy jest się czego obawiać?
Jeżeli nie publikujemy wszystkiego jak leci, nie dajemy lajków zbyt hojnie, to powinniśmy czuć się bezpieczni. Jednak każdy może dowiedzieć się co lubimy, na jaką partię głosujemy, jakie są nasze poglądy, na co wydajemy pieniądze, na jakim standardzie żyjemy, jakie mamy zwierzęta/dzieci/partnerów...
To są informacje prywatne. I w tej sferze powinny takie pozostać. Pamiętajmy, że to świadczy o nas, możemy byc potencjalnie bardzo dobrymi pracownikami, jednak jeżeli na swojej tablicy źle wyrażamy się o swoim poprzednim pracodawcy (lub co gorsza - o obecnym) to może nam zamknąć drzwi do kariery. Tak więc - publikujmy treści w portalach społecznościowych w sposób bardziej przemyślany - to się opłaci.
Metody promocji firmy w internecie
Pozycjonowanie zza kulis to nie jest taka łatwa sprawa. Wielu właścicieli firm nie rozumie, z jakiego powodu nie ma błyskawicznym rezultatów, lub dlaczego to tyle kosztuje.
Trzeba zrozumieć jeden prosty fakt - to, że pozycjonowanie jest coraz bardziej popularne i staje się czymś tak oczywistym dla firmy, jak posiadanie strony internetowej, ma to swoje dobre i złe strony.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz